reklama

Stromy sú mŕtve – skutková podstata prečinu ohrozenia životného prostredia nenaplnená...

Stromy sú mŕtve – skutková podstata prečinu ohrozenia životného prostredia nenaplnená, alebo ďalšie potvrdenie toho, že žijeme v banánovej (felbanány) republike. Dnešný príspevok bude o situácii pri Hrone.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Nedalo mi sa len nečinne pozerať na túto situáciu a ako správny „ekoexhibicionista“ som zašiel na políciu podať trestné oznámenie, čo sa mi aj na druhý pokus podarilo. Áno, „pomáhali a chránili“ ako vždy a na prvý raz sa niekde stratil text oznámenia. (Službukonajúci príslušníci mi dali mail kam to mám poslať a mail čuduj sa svete nedorazil). Čo bolo predmetom môjho podania? Toto:

„Z dôvodu porušenia § 4, Všeobecná ochrana rastlín a živočíchov, ods. 1 zákona č. 543/2002 o ochrane prírody a krajiny, podávam trestné oznámenie na neznámeho páchateľa, ktorý svojou činnosťou na rieke Hron v Želiezovciach spôsobil zníženie hladiny vody, ktoré vedie ku hromadnému úhynu drevín na úseku medzi bývalým bitúnkom v Želiezovciach po cestný most číslo 51033-1, cez rieku Hron v Želiezovciach. Neznámi páchateľ tak svojou činnosťou naplnil skutkovú podstatu § 300, Ohrozenie a poškodenie životného prostredia, ods. 4, Trestného zákona č. 300/2005, ako aj významným spôsobom porušil článok 44, bod 3, Ústavy Slovenskej republiky. Neznámi páchateľ tak svojou činnosťou upiera aj moje Ústavné právo podľa článku 44, bodu 1, Ústavy Slovenskej republiky. Touto cestou vás žiadam za spolupráci s orgánmi ochrany prírody a krajiny o vyšetrenie skutkového stavu odumierania drevín ako aj poškodenia biotopov, spôsobenú predmetným zásahom ako, aj o určenie ich spoločenskej hodnoty v zmysle predpisu č. 24/2003 Z. z. Vyhlášky Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky, ktorou sa vykonáva zákon č. 543/2002 Z. z. o ochrane prírody a krajiny. Zároveň žiadam, aby som bol informovaný o výsledkoch Vášho vyšetrovania.“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa všetkého, si nenarobili páni príslušníci moc práce s týmto (posúďte sami na priložených fotkách). Minimálne mi chýba vyčíslenie spoločenskej hodnoty – teda škody čo nám bola spôsobená. To, že niekto vysadí 780 mladých stromov, nenahradí niekoľkonásobný úhyn dospelých stromov. Je pravda, že majú na všetko povolenia, lenže prirovnal by som to ku vodičskému oprávneniu. To, že mám vodičák a mám auto ma neoprávňuje zabíjať na ňom ľudí! Tak teda uvidíme, čo mi na to povie Sekcia kontroly a inšpekčnej služby MV SR. Držte palce, stromy už nezachránime, ale zodpovednosť za to niekto musí niesť – stačilo drancovania prírody!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo na to polícia: http://www.zeliezovcan.sk/images/easyblog_images/186/uznesenie-hron-anon.pdf

Alexander Tóth

Alexander Tóth

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Želiezovčan zaujímajúci sa o svoje mesto, nezatvárajúci oči pred problémami so snahou pomenovať veci pravými menami. Za tieto aktivity som dostal od primátora nálepku "buzerant" a od iných ľudí napr. "ekoexhibionista". Ale nevadí, ak kopete do osieho hniezda, nedržíte ústa ako zvyšok mlčiacej väčšiny to patrí ku tomu ;-) Vlastne to je jedna z vecí, ktorá ma núti nenechať to tak a ťahať načaté veci do konca v zmysle: Máš nepriateľov? Fajn, to znamená, že si niečo dokázal. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu